Zapraszamy dzieci w wieku 6-8 lat oraz ich opiekunów na rodzinne warsztaty kostiumowe. Spotkamy się w Starym Teatrze, gdzie odwiedzimy wystawę kostiumów teatralnych. Aby je lepiej poznać, użyjemy dłoni! Sprawdzimy, jakie w dotyku są kostiumy. Miękkie czy chropowate? Gładkie czy złożone z wielu drobnych elementów? Kto nosi sukienkę lekką jak piórko, a kto wybiera ciężki, gruby płaszcz? Dlaczego niektóre kostiumy przypominają ubrania z naszej szafy, a inne wydają się dziwne? Wsłuchamy się w opowieści, które szepczą kostiumy. W jaki sposób powstały? O czym marzą? Czego się boją? Kto się nimi opiekuje, gdy opuszczają scenę?
Stworzymy także własne projekty kostiumów w formie kolaży do oglądania i dotykania. Użyjemy różnych materiałów, tkanin i ozdób. Podczas zajęć weźmiecie udział w ćwiczeniach teatralnych, ruchowych, plastycznych i sensorycznych.
Dostępność warsztatu:
- audiodeskrypcja
- tłumaczenie na Polski Język Migowy
Koszt: Cena biletu rodzinnego (dziecko + maksymalnie dwoje opiekunów) to 30 zł, każde następne dziecko + 10 zł
Zapisy i informacje: Zapraszamy do kontaktu z Katarzyną Peplinską-Pietrzak. Aby zapisać dziecko na warsztaty, napisz na adres e-mail: katarzyna.peplinska-pietrzak@stary.pl. Podaj imię dziecka, jego wiek, imię opiekuna oraz numer telefonu. Możesz też zadzwonić lub wysłać smsa na numer: 504 859 246
Katarzyna Peplinska-Pietrzak – pedagożka teatru, koordynatorka i trenerka dostępności, audiodeskryptorka teatru i tańca. Pracuje w Narodowym Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Tworzy programy twórcze i prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży, seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami i g/Głuchych. Autorka trzech innowacji społecznych w dziedzinie teatru i tańca: „Zmysły w ruchu. Model choreografii dla osób niewidomych”, „Scena otwarta. Samorzecznicy w teatrze” (model dostępnej edukacji teatralnej), „Teatr: laboratorium zmysłów”. Wyreżyserowała multisensoryczny spektakl „Moja pierwsza odyseja kosmiczna” dla dzieci w wieku 0-24 miesiące oraz spektakl w ciemności „Na początku jest czułość” ze zintegrowaną audiodeskrypcją i z udziałem aktorów niewidomych i widzących. Interesuje ją projektowanie sensualne oraz dramaturgia atmosfery.
Grafika: Zbigniew Prokop