Spotkamy się w zabytkowych wnętrzach Starego Teatru. Obejrzymy różne kostiumy teatralne. Przyjrzymy się ich kolorom i wzorom. Sprawdzimy, jakie są w dotyku. Zastanowimy się, kim były osoby, które nosiły te kostiumy. Czym się zajmowały? Co lubiły? Jak poruszały się w kostiumie? Wspólnie odkryjemy sekrety kostiumów teatralnych. Następnie stworzymy własne projekty inspirowane wystawą „Kostium: ciało”. Użyjemy różnych materiałów, tkanin i ozdób. Jaką historię opowie Twój kostium?
Podczas zajęć weźmiecie udział w ćwiczeniach teatralnych, ruchowych, plastycznych i sensorycznych.
Dostępność warsztatu:
- Ograniczamy rozpraszające bodźce (np. dźwięki, światło).
- Dbamy o wrażliwość sensoryczną uczestniczek i uczestników.
- Używamy języka prostego.
- Korzystamy z ilustracji i piktogramów.
- Pracujemy w kameralnej grupie.
- Przed zajęciami wysyłamy ilustrowany plan zajęć.
Koszt: Cena biletu rodzinnego (dziecko + maksymalnie dwoje opiekunów) to 30 zł, każde następne dziecko + 10 zł
Zapisy i informacje: Zapraszamy do kontaktu z Katarzyną Peplinską-Pietrzak. Aby zapisać dziecko na warsztaty, napisz na adres e-mail: katarzyna.peplinska-pietrzak@stary.pl. Podaj imię dziecka, jego wiek, imię opiekuna oraz numer telefonu. Poinformuj nas, czy potrzebujecie audiodeskrypcji lub tłumaczenia na polski język migowy. Możesz też zadzwonić lub wysłać smsa na numer: 504 859 246
Katarzyna Peplinska-Pietrzak – pedagożka teatru, koordynatorka i trenerka dostępności, audiodeskryptorka teatru i tańca. Pracuje w Narodowym Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Tworzy programy twórcze i prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży, seniorów oraz osób z niepełnosprawnościami i g/Głuchych. Autorka trzech innowacji społecznych w dziedzinie teatru i tańca: „Zmysły w ruchu. Model choreografii dla osób niewidomych”, „Scena otwarta. Samorzecznicy w teatrze” (model dostępnej edukacji teatralnej), „Teatr: laboratorium zmysłów”. Wyreżyserowała multisensoryczny spektakl „Moja pierwsza odyseja kosmiczna” dla dzieci w wieku 0-24 miesiące oraz spektakl w ciemności „Na początku jest czułość” ze zintegrowaną audiodeskrypcją i z udziałem aktorów niewidomych i widzących. Interesuje ją projektowanie sensualne oraz dramaturgia atmosfery.
Grafika: Zbigniew Prokop