Sprzedaż wejściówek na warsztaty prowadzi Teatr im. Juliusza Słowackiego.
Za pomocą partytury Schaeffer’a, języka migowego i tekstu Szekspira porozmawiamy o skrajnych emocjach, jakie towarzyszą nam podczas miłości i śmierci. Zastanowimy się, jaki jest nasz język miłości, czym jest komunikacja pozawerbalna i jak nasze ciało reaguje na skrajne emocje. Przybliżymy temat dwujęzyczności spektakli (polski język migowy i polski język foniczny) oraz poprzez praktykę teatralną przyjrzymy się naszym relacjom, złożoności i różnorodności.
Dominika Feiglewicz-Penarska – absolwentka aktorstwa dramatycznego na Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Swoją pracę magisterską napisała na temat sztuki jako terapii indywidualnej, co dało jej impuls do działań w teatrze z osobami wykluczonymi. Aktorka, reżyserka i koordynatorka dostępności w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie oraz założycielka Fundacji Migawka w Krakowie, działającej na rzecz włączania osób niesłyszących i słabosłyszących do aktywnego tworzenia sztuki, członkini Sieci Liderów Dostępności w Polsce. Posługuje się polskim językiem migowym (PJM). Zdobywczyni „Złotego Yoricka” na 27. Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku za spektakl „Romeo i Julia”, a także nagrody Tukana Dziennikarzy na 41. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu za „konsekwencję w poszukiwaniach artystycznych, w których język migowy zamienia się w gest performatywny i staje się pełnoprawną formą wyrazu, istniejącą na scenie równolegle ze śpiewem”.
Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie to najbardziej prestiżowy budynek miasta, który zachwyca swoją architekturą od 1893 roku. Różnorodność stylów, unikalne wnętrza, kurtyny. Trzy sceny. Miejsce rzeczy pierwszych, debiutów, narodzin nurtów sztuki i wspaniałych talentów. Obecnie jedna z najważniejszych scen teatralnych w Polsce, miejsce, które jest symbolem wolności słowa i ekspresji artystycznej. Spektakle, które zachwycają widzów i zdobywają znaczące nagrody. Członek Perspectiv – Association of Historic Theatres in Europe.
Grafika: Zbigniew Prokop