Tagi
#konformista2029  (1)

Zamów Newsletter

Wysłano
X

 

 

Miesięcznik TEATR opublikował podsumowanie ubiegłego sezonu teatralnego. Jury w składzie: Michał Centkowski („Newsweek”), Jacek Cieślak („Teatr”, „Rzeczpospolita”), Tomasz Domagała (domagalasiekultury.pl), Łukasz Drewniak (teatralny.pl), Szymon Kazimierczak („Teatr”, teatralny.pl), Jacek Kopciński („Teatr”), Jolanta Kowalska (stała współpracowniczka „Teatru”), Wiesław Kowalski (teatrdlawas.pl), Aneta Kyzioł („Polityka”), Wojciech Majcherek (TVP Kultura), Zbigniew Majchrowski (Uniwersytet Gdański), Witold Mrozek („Gazeta Wyborcza”), Jacek Sieradzki („Dialog”), Przemysław Skrzydelski („Sieci Prawdy”, „Do Rzeczy”), Jacek Wakar (Polskie Radio), Kalina Zalewska („Teatr”), dokonało wyboru NAJLEPSZY, NAJLEPSZA, NAJLEPSI w sezonie 2017/2018. Wśród wyróżnionych znaleźli się także współtwórcy łaźniowego tytułu "KONFORMISTA 2029" w reżyserii Bartosza Szydłowskiego w kategoriach: najlepsze przedstawienie, najlepsza rola męska, najlepsza adaptacja, najlepsza scenografia, najlepsza muzyka, najlepsza choreografia. Gratlujemy!

 

  • Najlepsze przedstawienie:

JACEK CIEŚLAK: Było co najmniej kilka, których nie można przegapić. Najbardziej kompletne to: Ułani Piotra Cieplaka w T. Narodowym, w których Jarosław Marek Rymkiewicz z lat siedemdziesiątych polemizuje ze swoim martyrologicznym wcieleniem, a także Moja walka Michała Borczucha w TR Warszawa. Wujaszek Wania Iwana Wyrypajewa w stołecznym T. Polskim jest podobno komercyjny, ale mnie nie przeszkadza. Mam uwagi do Procesu Krystiana Lupy w Nowym (jednak za długi), ale całość poraża prześwietleniem powracającego po latach „systemu”, który znowu niszczy obywateli. Konformista 2029 Bartosza Szydłowskiego w Łaźni Nowej przekonuje, że nie ma się co bać. Uwagi mam też do Wyjeżdżamy Krzysztofa Warlikowskiego w Nowym, ale jego mądry sceptycyzm i ironia wobec ludzi i świata godne są jeszcze większej uwagi. Wielki Fryderyk Jana Klaty w Polskim w Poznaniu.

 

  • Najlepsza rola męska:

TOMASZ DOMAGAŁA: Szymon Czacki, Konformista 2029, Łaźnia Nowa w Krakowie; Mateusz Rusin, Ślub, T. Narodowy; Zygmunt Malanowicz, Wyjeżdżamy, Nowy Teatr w Warszawie; Andrzej Kłak, Proces Krystiana Lupy.

 

  • Najlepsza adaptacja teatralna (opracowanie tekstu):

JACEK WAKAR:  Mateusz Pakuła – Konformista 2029, Łaźnia Nowa w Krakowie (choć to właściwie nie adaptacja, a twórcze przepisanie powieści Alberta Moravii); Robert Urbański – Biesy, T. Modrzejewskiej w Legnicy.

 

  • Najlepsza scenografia:

TOMASZ DOMAGAŁA:  Małgorzata Szydłowska, Konformista 2029, T. Łaźnia Nowa w Krakowie; Agata Duda-Gracz, Makbet, T. Capitol we Wrocławiu; Mirek Kaczmarek, Rabacja, T. im. Juliusza Słowackiego w Krakowie; Barbara Ferlak, Hańba, T. Ludowy w Krakowie

ŁUKASZ DREWNIAK: Marcel Sławiński/Katarzyna Sobańska (MIKSS) – Pod presją, reż. Maja Kleczewska, T. Śląski w Katowicach; Małgorzata Szydłowska – Konformista 2029, reż. Bartosz Szydłowski, T. Łaźnia Nowa; Agata Duda-Gracz – Makbet, T. Capitol we Wrocławiu.

JACEK WAKAR: Małgorzata Szydłowska – Konformista 2029, T. Łaźnia Nowa w Krakowie.

 

  • Najlepsza choreografia (i/lub spektakl taneczny):

JACEK WAKAR: Dominika Knapik – Konformista 2029.

 

  • Najlepsza muzyka:

TOMASZ DOMAGAŁA: Bartosz Dziadosz, Żaby, T. Studio w Warszawie i Moja walka, TR Warszawa; Dominik StrycharskiW ogień! Bolesław Śmiały, T. im. Juliusza Słowackiego w Krakowie oraz Konformista 2029, T. Łaźnia Nowa w Krakowie; Maja Kleszcz, Wojciech Krzak, Makbet, T. Capitol we Wrocławiu i Bzik. Ostatnia minuta, T. Współczesny w Szczecinie.

JACEK WAKAR: Dominik Strycharski – W ogień!, T. im. Juliusza Słowackiego w Krakowie i Konformista 2029, T. Łaźnia Nowa w Krakowie. 

 

Całościowe zestawienie dostępne: www.teatr-pismo.pl/przeglad/2154/najlepszy,_najlepsza,_najlepsi_w_sezonie_2017/2018/

 

Data publikacji
17 września 2018

Teatr Łaźnia Nowa

os. Szkolne 25 Kraków   biuro@laznianowa.pl   sekreteriat: 12 425 03 20     bilety: 12 680 23 41 BIP

Następna Poprzednia
MIŁOSNA WOJNA STULECIA. Pierwsza premiera sezonu i spotkanie z Ebbą Witt-Brattström
Premiera "Wałęsa w Kolonos" i inauguracja projektu