Premiera: 25.10.2019 19:00 | Czas trwania: 60 minut | Cena: 50/30 zł |
Produkcja: Teatr Łaźnia Nowa |
Jedna z najbardziej charakterystycznych współczesnych polskich aktorek – Sandra Korzeniak – znana z wybitnych kreacji w spektaklach Krystiana Lupy, Mai Kleczewskiej czy Pawła Miśkiewicza, mierzy się na scenie z archetypiczną postacią Medei.
Dramat Heinera Müllera „Gnijący brzeg. Materiały do Medei. Krajobraz z Argonautami” to jedyny tekst w historii, w którym Medea – słynna mitologiczna trucicielka, dzieciobójczyni i czarodziejka – nie jest przedstawiona w chwili zabójstwa swoich dzieci. Jej postać wyjęta jest, jak u Becketta, z ram czasu i przestrzeni, dzięki czemu staje się nam „tu i teraz” bliska, w sposób tak symboliczny, jak namacalny.
Twórcy uruchamiają pytania: jak i dlaczego człowiek pracuje nad zniszczeniem cywilizacji? Jak to możliwe, że chęć zemsty i instynkt autodestrukcji stają się silniejsze niż wszystko inne?
Na podstawie dramatu „Gnijący brzeg. Materiały do Medei. Krajobraz z Argonautami” Heinera Müllera w tłumaczeniu Jacka Stanisława Burasa.
Reżyseria: Jakub Porcari
Scenografia i kostiumy: Anna-Maria Karczmarska
Rysunek na portalu: Mikołaj Małek
Muzyka: Sławomir Kupczak
Inspicjent: Marcin Stalmach
Występuje: Sandra Korzeniak
Produkcja: Teatr Łaźnia Nowa
Medea wśród 10 najlepszych spektakli 2019 roku według redakcji Onet.pl! Zestawienie znajdziecie TUTAJ.
Tytułowa antybohaterka przeraża i hipnotyzuje. Jedna z najoryginalniejszych aktorek w Polsce znowu spotkała reżysera, z którym stworzyła doskonały duet. Może nie potrafię podejść do tego spektaklu krytycznie, bo pierwszy raz od długiego czasu poczułem, że ktoś w teatrze mówi tylko do mnie. Ani na chwilę nie odwróciłem od Medei wzroku. Wybitna Sandra Korzeniak mi na to nie pozwoliła. Małe-wielkie przedstawienie.
Dawid Dudko, Onet Kultura
Wyraziste aktorstwo Sandry Korzeniak zdecydowanie sprostało wymagającemu tekstowi Müllera.
Joanna Raba, Teatr dla Wszystkich
W krakowskim spektaklu jest kilka scen, w których Sandra Korzeniak po mistrzowsku urzeczywistnia archetyp Medei budując niezwykle wprost sugestywną postać.
Michał Centkowski, „Neewsweek”
Fot.: Katarzyna Pałetko
Teatr Łaźnia Nowa
Instytucja Kultury Miasta Krakowa
os. Szkolne 25, 31-977 Kraków
Bilety tel.: 504 416 796
bilety@laznianowa.pl
Sekreteriat tel.: 12 425 03 20
biuro@laznianowa.pl