Tagi
#festiwal  (104) #Genius Loci  (8) #program  (29)

Zamów Newsletter

Wysłano
X

Szósta edycja festiwalu - podczas każdego październikowego weekendu (w każdą sobotę i każdą niedzielę, a czasem nawet w poniedziałek, piątek i czwartek) prezentowaliśmy najciekawsze i najznamienitsze wydarzenia teatralne z całej Polski. Październik jest nasz! – swojego ducha ukazywały nam Supraśl, Zielona Góra, Olsztyn i Wrocław.

Termin: 6 – 28 października 2007


PROGRAM FESTIWALU:

6.10 (sobota) Teatr Wierszalin/Supraśl: " Reportaż o końcu świata ", reż. P. Tomaszuk, godz. 19:00

7.10 (niedziela) Teatr Wierszalin/Supraśl: " Bóg Niżyński ", reż. P. Tomaszuk, godz. 19:00

12.10 (piątek) Teatr Polski/Wrocław: „Zaśnij teraz w ogniu”, reż. P. Wojcieszek, godz. 19:00

13.10 (sobota) Teatr im. S. Jaracza/Olsztyn: „Podróż do wnętrza pokoju.”, reż. G. Castellanosa, godz. 19:00

14.10 (niedziela)  Teatr im. S. Jaracza/Olsztyn „W.B.”, reż. J. Jabrzyk, godz. 20:00
Teatr Polski/Bydgoszcz: „Przebudzenie wiosny”, reż. W. Rubin, godz. 22:30

15.10 (poniedziałek) Lubuski Teatr/Zielona Góra: "Zabijanie Gomułki" reż. J. Głomb, godz. 19:00

18.10 (czwartek) Instytut Grotowskiego/Wrocław
1. spotkanie Teatr z ducha muzyki, z J. Fretem, T. Kornasiem, D. Kosińskim i G. Ziółkowskim, godz. 17:00
2. spektakl Ewangelie dzieciństwa Teatr ZAR, godz. 20:00
3. projekcja filmu Książę Niezłomny, wstęp G. Ziółkowski, godz. 21:30

19.10 (piątek) Teatr Polski/Wrocław: „Smycz”, reż. N. Korczakowska, godz. 19:00

26.10 (piątek) Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego/Wałbrzych: „Był sobie Polak… i diabeł”, reż. M. Strzępka, godz. 19:00

28.10 (nidziela) Teatr im. Modrzejewskiej/Legnica: „Dziady”, reż. L. Raczak, godz. 19:00

 

"Reportaż o końcu świata"
Teatr Wierszalin/Supraśl

reżyseria: Piotr Tomaszuk, scenografia: Ewelina Piotrowiak, muzyka: Piotr Nazaruk
występują: Katarzyna Siergiej, Ewa Gajewska, Edyta Łukaszewicz-Lisowska, Dariusz Matys, Karol Smaczny, Rafał Gąsowski

"Wierszalin. Reportaż o końcu świata" - legendarna książka Włodzimierza Pawluczuka przez 16 lat czekała na swoją sceniczną adaptację i pokazanie w miejscu, które zawdzięcza jej wszystko: nazwę, tematyczny krąg, łatwo rozpoznawalny styl.
Jak jest możliwe, że głęboka ludzka wiara nagle przechodzi w swoje przeciwieństwo, staje się herezją i skrajnym bluźnierstwem? Jak możliwe jest, że marzenie o anielskiej czystości sąsiaduje z cielesną ekstazą? Te dwa żywioły w wierszalińskim przedstawieniu są mieszanką niemal wybuchową. Świat proroka Ilji ginie na naszych oczach wraz ze swoimi mieszkańcami.



"Bóg Niżyński"
Teatr Wierszalin/Supraśl

scenariusz i reżyseria: Piotr Tomaszuk, scenografia: Eva Farkasova, Jano Zadarski, muzyka: Piotr Nazaruk
występują: Rafał Gąsowski, Katarzyna Siergiej, Pavel Kryksunou, Ewa Gajewska, Dariusz Matys

Poemat o cenie, jaką człowiek płaci za boski dar. Obłąkany tancerz przy pomocy pacjentów odprawia w szpitalnej kaplicy panichidę, czyli prawosławne nabożeństwo żałobne za duszę swego dawnego kochanka i promotora Sergiusza Diagilewa, twórcy Rosyjskich Baletów w Paryżu. W trakcie tych wypominków przywołuje duchy bliskich i odgrywa, a właściwie tańczy swoje życie, miłość i wreszcie śmierć.



„Zaśnij teraz w ogniu”
Teatr Polski/Wrocław

reżyseria: Przemysław Wojcieszek, scenografia: Małgorzata Bulanda, muzyka: Kuba Kapsa, ruch sceniczny: Maćko Prusak, reżyseria światła: Jakub Kijowski
występują: Paulina Chapko (PWST), Anna Milczuk, Alicja Kwiatkowska, Halina Rasiakówna, Helena Sujecka (PWST), Wiesław Cichy, Marcin Czarnik, Mirosław Haniszewski, Adam Szczyszczaj, Mariusz Zaniewski oraz zespół Contemporary Noise Quintet w składzie: Kuba Kapsa, Bartek Kapsa, Tomek Glazik, Wojtek Jachna, Paweł Urowski

Zbigniew i Ewa - małżeństwo niespełnionych aktorów prowincjonalnego teatru. Ich córka Ola ze swoim chłopakiem Michałem chcą robić karierę w Warszawie: ona chodzi na castingi, on szuka pracy w teatrach. Gdy dziewczyna zachodzi w ciążę, na światło dzienne wychodzą rodzinne traumy i pretensje. To autoironiczna opowieść o problemach aktorów z odniesieniami do polskiej codzienności. Nie tylko teatralnej.



„Podróż do wnętrza pokoju”
Teatr im. S. Jaracza/Olsztyn

reżyseria: Giovanni Castellanos, muzyka: Robert Bielak, scenografia: Aneta Suskiewicz - Majka
występują: Grzegorz Gromek, Noemi Rogalewska, Grzegorz Sowa, Agnieszka Grzybowska, Marcin Kiszlu, Ewa Pałuska

Pokoleniowy portret młodych ludzi. 32-letni mężczyzna ciągle nie może się usamodzielnić. Ukochana rzuca go dla przyjaciela, Ojcomatka nie przestaje kontrolować, otoczenie wywiera presję. Bohater pogrąża się we własnym świecie, w którym odwiedza go Horacy Zewnętrzny - hipokryta, dostosowujący się do każdych warunków i obracający je na swoją korzyść. To wędrówka do wnętrza własnych lęków zrodzonych z poczucia konfrontacji idei z realnym światem.



„W.B.”
Teatr im. S. Jaracza/Olsztyn

reżyseria: Jacek Jabrzyk, scenografia: Monika Jagada-Martyn,
wystepują: Agnieszka Pawlak, Agnieszka Giza, Paulina Fonferek, Sara Szymczak, Leszek Spychała, Michał Wulczyński

Grupa przyjaciół – już nie dzieci, a jeszcze nie młodzież – zaczyna rozpoznawać własną cielesność. Purytańska obłuda dorosłych ofiarowuje im jedynie infantylne opowiastki o bocianach i idealistycznej miłości. Młodzi samodzielnie wchodzą w krąg inicjacji, prowadzą między sobą grę żądzy i spełnienia. Jej koniec wiąże się z poczuciem grzechu i traumą śmierci, zbrodni i wykluczenia z „porządnego” społeczeństwa.



„Przebudzenie wiosny”
Teatr Polski/Bydgoszcz

przekład: Joanna Diduszko-Kuśmierska, reżyseria: Wiktor Rubin, dramaturgia: Bartosz Frąckowiak, scenografia: Justyna Łagowska, kostiumy: Mirek Kaczmarek, muzyka: Piotr Bukowski i Setting the woods on fire
występują: Dominika Biernat, Michał Czachor, Mirosław Guzowski, Rafał Kronenberger, Mateusz Łasowski i Anita Sokołowska

Spektakl, który rozgrywa się na co dzień, teatr gotowych wzorców, złotych rad, i makiet zachowań, przekazywanych kolejnym pokoleniom. Wychowanie dzieci w nieświadomości sprawia, że są bezradne wobec pierwszych doświadczeń erotycznych, a brak zrozumienia ze strony rodziców, groźby, ciągłe poczucie winy - prowadzą do "tragedii dziecięcych"... Ale spektakl mówi też dużo o tragizmie dorosłych. Tych, którzy chcą ocalić młodych przed dorosłością, bo sami sobie z nią nie poradzili
 


"Zabijanie Gomułki"
Lubuski Teatr/Zielona Góra

reżyseria: Jacek Głomb, scenografia: Małgorzata Bulanda, muzyka: Bartek Straburzyński, adaptacja: Robert Urbański
występują: Wojciech Brawer, Zbigniew Waleryś (gościnnie), Wojciech Czarnota, Tatiana Kołodziejska, Marta Frąckowiak, Janusz Młyński, Andrzej Nowak, Robert Gulaczyk, Karolina Honchera, Jacek Krautforst, Patryk Bator/ Kamil Nahorski (gościnnie)

Historia z dzieciństwa Jerzyka, który wspomina, jak jego ojciec razem z sąsiadem Józefem Trąbą planowali zamach na I sekretarza PZPR - Władysława Gomułkę. To prawdziwy spisek polityczny, godny prawdziwych mężczyzn. Wokół tego wydarzenia snują się wątki, intrygi i spory – religijne, ideologiczne. W teatralnej soczewce oglądamy małą społeczność, której polityczne zawieruchy zmieść nie potrafią. Nawet poróżnić nie mogą, bo zawsze znajdzie się chwila na kielicha po służbie. I stół świąteczny z religijną pieśnią. Spektakl na podstawie powieści „Tysiąc spokojnych miast” Jerzego Pilcha.



Instytut Grotowskiego/Wrocław

1. spotkanie Teatr z ducha muzyki, z J. Fretem, T. Kornasiem, D. Kosińskim i G. Ziółkowskim, godz. 17:00
2. spektakl Ewangelie dzieciństwa Teatr ZAR, godz. 20:00
3. projekcja filmu Książę Niezłomny, wstęp G. Ziółkowski, godz. 21:30


Ewangelie Dzieciństwa
Teatr ZAR

prowadzenie projektu : Jarosław Fret
występują: Ditte Berkeley/Kamila Klamut, Nini Julia Bang, Przemysław Błaszczak, Tomasz Bojarski, Jarosław Fret, Aleksandra Kotecka, Ewa Pasikowska, Adam Phillips, Tomasz Wierzbowski

Opowieść o wskrzeszeniu Łazarza oraz „świadectwo Marii Magdaleny”, która, podług niektórych przekazów gnostyckich, miała szczególną pozycję wśród apostołów i utożsamiana była z jedną z sióstr Łazarza. Wśród tekstów pojawiają się mało znane ewangelie apokryficzne: Marii Magdaleny, Filipa, Tomasza, oraz fragmenty z Fiodora Dostojewskiego oraz Simone Weil. To próba opowiedzenia „późnej historii ciała” – po miłości, po poniżeniu, po śmierci; jest niemożliwą opowieścią o zmartwychwstaniu. W spektaklu wykorzystano pieśni zebrane przez zespół podczas wypraw do Gruzji, Bułgarii i Grecji w latach 1999-2003 oraz pieśni liturgiczne z prawosławnej republiki mnichów Atos.



"Smycz”
Teatr Polski/Wrocław

reżyseria i dramaturgia: Natalia Korczakowska, scenografia: Natalia Korczakowska, Anna Met, muzyka i aranżacje: Łukasz Damrych, reżyseria światła: Olaf Trynza
występuje: Bartosz Porczyk
zespół muzyczny: Łukasz Damrych, Tomasz Pierzchniak, Łukasz Sobola, Piotr Kaluta, Olga Kwiatek, Robert Kamalski

Tytułowa smycz została zainspirowana utworem zespołu Maanam. Porczyk potraktował naszą popkulturową rzeczywistość jak wielki hipermarket, połączył piosenki Łony, Maanamu, Lady Pank z krążącymi po Internecie dowcipami, cytatami z filmów Almodovara, scenkami z filmów, opracowaniami naukowymi i stworzył widowisko totalne, obejmujące obszar od narodzin do śmierci.



„Był sobie Polak… i diabeł”
Teatr Dramatyczny im. Szaniawskiego/Wałbrzych

reżyseria: Monika Strzępka, choreografia: Milena Czarnik
muzyka: Jan Suświłło, scenografia: Marcin Mierzicki, kostiumy: Ola Komarzeniec
występują: Monika Fronczek, Beata Rynkiewicz-Zaborowska, Sabina Tumidalska(gościnnie), Łukasz Brzeziński, Jerzy Gronowski (gościnnie), Piotr Kondrat, Bogusław Siwko (gościnnie), Piotr Wawer (gościnnie), Irena Wójcik

Na ławce rezerwowych worki z ciałami - polskie upiory, wersja z XXI w.: charakterystyczna postać generała w ciemnych okularach, arcybiskup o znajomych rysach oraz postacie, które pierwsze przychodzą do głowy przeciętnemu mieszkańcowi Unii Europejskiej na hasło Polska: więźniarki Auschwitz i turysta z Niemiec na wycieczce w Gdańsku, kibole (w barwach Widzewa), młoda dziewczyna z serii gotowych na wszystko, byle się wyrwać, oraz chłopak w depresji spowodowanej wyjazdem rodziców za chlebem… Wygłaszane kwestie niekoniecznie aluzyjnie odnoszą się do życia publicznego i haseł-tytułów z pierwszych stron gazet. Prawdziwy kalejdoskop wyrzutów sumienia, horror na motywach narodowych.
 


"Dziady”
Teatr im. Modrzejewskiej/Legnica

reżyseria: Lech Raczak, adaptacja: Maciej Rembacz, Lech Raczak, scenografia: Bohdan Cieślak, kostiumy: Izabela Rybacka, muzyka: Lech Jankowski, choreografia: Tomasz Wygoda, realizacja świateł: Władysław Sajda, na fisharmonii gra Andrzej Janiga
występują: Katarzyna Dworak, Gabriela Fabian, Joanna Gonschorek, Zuza Motorniuk, Magda Skiba, Anita Poddębniak, Małgorzata Urbańska, Ewa Galusińska, Paweł Palcat, Bogdan Grzeszczak, Paweł Wolak, Rafał Cieluch, Tadeusz Ratuszniak, Dariusz Majchrzak, Jakub Kotyński, Robert Zawadzki, Łukasz Węgrzynowski, Tomasz Radawiec, Wojciech Czarny, Lech Wołczyk, Mariusz Sikorski

Oryginalne spojrzenie na Mickiewiczowski dramat. Odzieraja teatr z jego blichtru, wystawności i powierzchowności. Konstelacja niezwykłych postaci, ludzi nasyconych egzystencją, ale też demonów opętanych egoizmem, bestii politycznych - groteskowych, przerażających, wściekłych, skundlonych, ale zawsze niezwykle intrygujących. Pięciu Gustawów-Konradów ukazuje rozdarcie bohatera, podkreśla jego wewnętrzną walkę, odsłania targające nim sprzeczności.


 

2007-10-06

VI Festiwal Genius Loci

Data publikacji
06 października 2007

Teatr Łaźnia Nowa

os. Szkolne 25 Kraków   biuro@laznianowa.pl   sekreteriat: 12 425 03 20     bilety: 12 680 23 41

Teatr Łaźnia Nowa

os. Szkolne 25 Kraków   biuro@laznianowa.pl   sekreteriat: 12 425 03 20     bilety: 12 680 23 41

VI Festiwal Genius Loci

Następna Poprzednia
Festiwal Wyspiański Wyzwala
"Krwawe wesele" na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym "Miasto" w Legnicy